Hoe maak ik een nieuwe gebruiker aan?

Gewijzigd op Zo, 21 Mei, 2023 om 11:05 PM

De beheerder binnen jullie organisatie kan zelf gebruikers aanmaken en hen de juiste rechten geven. Dit gaat zo:

1. Klik op ‘beheer’ in het linker menu. Er verschijnt een dropdownmenu. 

2. Klik op ‘gebruikers’. 

3. Er opent een overzicht met alle gebruikers met daarnaast het gekoppelde e-mailadres, de gebruikersrol en of een gebruiker beheerder is of niet. Ben je opzoek naar een specifieke gebruiker? In de zoekbalk kun je snel zoeken op naam of e-mailadres. 



2. Klik op 'aanmaken nieuwe gebruiker' om een gebruiker toe te voegen.

3. Voer het e-mailadres en de gegevens in van de nieuwe gebruiker.

*dit is een voorbeeld van de mogelijke rechten van een producent- of impresariaat gebruiker. Theaters hebben geen subsidiemodule.

4. Selecteer een gebruikersrol en ken de juiste rechten toe. 

    Toelichting soorten gebruikersrollen:

  • Beheerder: Wanneer je een beheerder bent, heb je alle rechten. Beheerders kunnen onder andere bepalen welke rechten gebruikers krijgen. Wil je geen beheerdersrechten meer? Geef dit door aan een DIP-medewerker en we regelen het voor je.
  • Gebruiker: Als je geen beheerder bent, ben je een gebruiker. Gebruikers hebben verschillende rechten:
    • Inzage: het inzien van de module.
    • Beheer: het aanmaken en/of aanpassen van gegevens.
    • Accorderen: het goedkeuren of afwijzen van onderdelen binnen de module.


5. Klik op 'opslaan'. Het systeem stuurt vervolgens een e-mail naar het opgegeven adres met het verzoek om een wachtwoord aan te maken. Gelukt? Inloggen maar!


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren