Ik kan niet inloggen. Wat gaat er fout?

Gewijzigd op Sun, 21 May 2023 om 12:22 PM

Stap voor stap inloggen

Wil je inloggen in het DIP-platform? Doorloop dan deze stappen:

  • Ga naar www.dip.nl en klik rechtsboven in beeld op ‘inloggen’, of ga rechtstreeks naar de inlogpagina.

  • Vul je gebruikersnaam in.

  • Vul je wachtwoord in.

  • Druk op enter of klik op ‘inloggen’.


Lukt het niet? Ga dan onderstaande punten na.

Heb je een account?

Je kunt inloggen met de combinatie 'gebruikersnaam' en 'wachtwoord'. Als jouw organisatie zich aanmeldt bij DIP, maken wij een beheerdersaccount aan. Deze beheerder maakt eventueel accounts aan voor collega's.

Als je niet eerder in DIP hebt gewerkt, kun je bij de beheerder navragen of er al een account voor je bestaat.


Klopt het wachtwoord?

Bij het invullen van het wachtwoord verschijnen alleen stippen in beeld. Het is dus niet mogelijk om te zien wat er precies is ingetypt. Het kan zijn, dat er een spelfout in het wachtwoord zit of dat Caps Lock aanstaat, waardoor hoofdletters en gewone letters worden omgedraaid. Het is wél mogelijk om het wachtwoord eerst ergens anders in te typen en dan te kopiëren. Plak het wachtwoord dan in het inlogscherm in het juiste veld.


Als je wachtwoord onlangs is gewijzigd en je hebt je wachtwoord bewaard op je browser, dan kan het zijn dat je oude wachtwoord nog steeds wordt ingevuld. Wis in dat geval de geschiedenis in je browser.


Wachtwoord vergeten?

Is je gebruikersnaam een bestaand e-mailadres, dan kun je gebruikmaken van 'Wachtwoord vergeten?'. Vul hier jouw gebruikersnaam in en klik op 'Wachtwoord opnieuw instellen'.


Bestaat het e-mailadres van jouw gebruikersnaam niet? Dan kun je deze functie helaas niet gebruiken. Vraag dan een collega met beheerdersrechten om in het menu 'Gebruikers' een nieuw e-mailadres voor je in te stellen.


Werk je met meerdere mensen op één account?

In dat geval kan het zo zijn, dat jullie tegelijkertijd in het systeem proberen te werken. Als jouw collega al is ingelogd, kun je niet tegelijk ook op dit account werken. Het is dan het handigst als de beheerder een eigen account voor je aanmaakt.


Vreemde melding in inlogscherm?

Soms zijn alle bovenstaande situaties niet van toepassing, maar word je toch niet ingelogd. Na het invoeren van gebruikersnaam en wachtwoord krijg je opnieuw het inlogscherm in beeld met een extra regel tekst boven het veld 'Gebruikersnaam'. Ververs dan even de pagina en log opnieuw in.


Inlogscherm blijft in beeld na inloggen

Als je te lang geen actie onderneemt binnen de applicatie, word je automatisch uitgelogd. Bij de eerstvolgende poging om een nieuwe pagina te bekijken, kom je in het inlogscherm terecht. Het komt in deze situatie vaak voor, dat je na het inloggen op de inlogpagina blijft. Rechtsboven in beeld verandert de inlog-knop echter naar een knop met je gebruikersnaam. Klik hierop om via het menu verder te gaan naar de applicatie.

Alles geprobeerd en het lukt nog steeds niet? E-mail dan naar support@dip.nl.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren